Horvátország nyaralás 2023.

Jó ideje szerettem volna már eljutni a horvát tengerpartra de eddig "valami" mindig közbejött. Most viszont, tavasszal sikerült lefoglalni egy szállást Sukosanban és már alig vártuk, hogy június 30-a este legyen és indulhassunk. Közvetlenül előtte Virágnak még Gyulán fellépése volt, így 23:15 körül sikerült is elindulnunk. Úgy terveztük, hogy másnap reggelre már a tengerparton legyünk Selcébe és abban bíztunk, hogy éjszaka nincs akkora forgalom, mint nappal. Az utazás lehangoló volt, mert végig szakadt az eső és magamban jó pár imát elmormoltam, hogy másnaptól gyönyörű, napsütéses idő legyen. Virág nem mert elaludni útközben, ébren őrzött bennünket, hol apát, hol engem, attól függően, hogy éppen ki vezetett. Paca nagyon boldog volt, rajtam kívül ő várta még nagyon ezt az utazást. Sokat volt ő is ébren útközben és vigyorgott, mint a vadalma.:-) Sikerült elcsalni Patrícia barátnőjét, Annáékat is, akik szombat délelőtt indultak Budapestről. Zökkenőmentesen, 7:15 körül, 3 megállással oda is értünk Selcebe. A tengerpart a rossz idő ellenére is nagyon szép volt. A fehér kavicsoktól gyönyörűen kéklett. A korai időpont miatt nagyon kevesen voltak az utcán, így sétáltunk egyet, megreggeliztünk és folytattuk utunkat Sukosanba, ahol a szállásunk volt. Az út egy darabig a hegygerincen át vezetett, a táj gyönyörű és izgalmas volt. 13:00 után érkeztünk meg, ahol már várt a szállásadónk. Sukosan egy gyönyörű kis település, nagyon szép tengerparttal, hajókikötővel. A szállásunk utcájának a végén volt a strand pálmafákkal. Estefelé rendben megérkeztek Annáék is. Ezalatt az egy hét alatt nagyon sokat kirándultunk, strandoltunk és megismerhettük a horvát emberek vendégszeretetét. Pacának nagyon jó tett a sós levegő, egyáltalán nem köhögött abban az egy hétben, és az 1. estétől - szinte hihetetlen - végigaludta az éjszakákat, anélkül, hogy nekem át kellett volna járkálnom hozzá megigazítani. Ilyen, egyetlen egyszer fordult elő az összes nyaralásunk alatt, rögtön az agyműtéte után, aminek már 5 éve. Azóta sem. Ezért is nagyon fárasztó számára és számomra is minden nyaralás, mert éjszaka nem tud/ott pihenni. És ez most egy fantasztikus, pihentető egyhetes nyaralás volt. Annáékkal is voltak közös programjaink, csavarogtunk Zadarban, - fantasztikus a tengerpart, az óváros, a tengeri orgona hangja - voltunk Pasman szigetén, közösen grilleztünk, rengeteget beszélgettünk és ...végig fantasztikus időnk volt. Apával kettesben egyszer elmentünk a boltba és a strandon kávéztunk. Ennyi "énidő" jutott nekünk, de ettől függetlenül nagyon jól éreztük magunkat.  A strandokon elég nehéz a kerekesszékekkel közlekedni, néhol városon belül sincs akadálymentesítés. Sibenik szintén gyönyörű, a strand az óvárosra néz, ami azonban a sok lépcső miatt kerekesszékkel megközelíthetetlen. Minden úgy volt jó, ahogy volt, és az a nyugalom ami ott tapasztalható, az páratlan. Remélem a képek visszaadnak valamit az akkori érzéseinkből, és bízom benne, hogy lesz még alkalmunk ezt megtapasztalni.